علت بوی بد پا

علت بوی بد پا

در این مطلب میخوانید :

علت بوی بد پا

پاهای شما عرق زیادی تولید می کند. غدد عرق آنها بیشتر از هر قسمت دیگر بدن است. این غدد در طول روز عرق آزاد می کنند تا بدن شما خنک شده و پوست شما را مرطوب نگه دارد.

پای همه عرق می کند ، اما نوجوانان و زنان باردار بیشتر مستعد عرق کردن پا هستند زیرا بدن آنها هورمون هایی تولید می کند که باعث تعریق بیشتر آنها می شود. افرادی که تمام روز در محل کار روی پای خود ایستاده اند ، استرس زیادی دارند ، یا دارای شرایط پزشکی هستند که باعث می شود بیشتر از دیگران عرق کنند ، تمایل به داشتن عرق پاهای بیشتری دارند.

به طور طبیعی مقداری باکتری روی پا وجود دارد. این باکتری ها هنگام ترشح عرق پا را تجزیه می کنند. در صورت تجمع باکتری ها و عرق ، بوی بد می تواند ایجاد شود. باکتری های اضافی زمانی ایجاد می شوند که فرد در کفش های خود عرق کرده ، آنها را در آورده و سپس بدون اینکه اجازه دهد کاملا خشک شوند دوباره آن ها را بپوشد.

بهداشت ضعیف نیز می تواند در ایجاد برومودوز نقش داشته باشد. شستن مکرر پا یا تعویض نکردن جوراب ها حداقل یک بار در روز می تواند باعث رشد باکتری های اضافی روی پای شما شود. این می تواند بوی پا را بدتر کند.

غذای آماده

اگرچه این یک بیماری شایع است ، برومودوز می تواند به شما احساس خودآگاهی دهد. خبر خوب این است که درمان برومودوز بسیار ساده است. با توجه روزانه ، باید بتوانید بوی پای خود را در عرض یک هفته کاهش دهید یا از بین ببرید.

نکته اصلی این است که مراقبت از پا را به عنوان بخشی عادی از روال بهداشتی خود در نظر بگیرید. درمان های خانگی معمولاً بسیار موثر هستند ، اما در موارد شدید پزشک می تواند درمان های قوی تری تجویز کند.

علت بوی بد پا

چگونه بوی پا را از بین ببریم

با استفاده از روش های زیر می توانید بوی بد پا را کاهش داده یا از بین ببرید:
  • شستشو : پاهای خود را روزانه با صابون ضد باکتری بشویید.
  • خیساندن : برای تمیز کردن کامل ، پاهای خود را به مدت 10 تا 20 دقیقه در یک کاسه یا وان بزرگ آب گرم خیس کنید و نصف فنجان نمک اپسوم در آن حل شده باشد. نمک اپسوم با بیرون کشیدن رطوبت از پوست ، محیطی کمتر برای باکتری ها ایجاد می کند.
  • خشک نگه داشتن : همیشه بعد از دوش گرفتن ، حمام کردن ، شنا کردن یا خیساندن پاها را کاملاً خشک کنید. پوشیدن جوراب نخی و کفش های ساخته شده از مواد طبیعی که اجازه تبخیر رطوبت را می دهند. تغییر جوراب خود را در طول روز در نظر بگیرید.
  • پودر کردن : مقدار کمی نشاسته ذرت را در کفش های خود بپاشید تا پاهای شما خشک بماند.
  • استفاده از محصولات فرابورس : سعی کنید یک ضد عرق پا بدون نسخه (OTC) را امتحان کنید .
  • تعویض کفش : از پوشیدن یک جفت کفش 2 روز متوالی خودداری کنید تا زمان خشک شدن آنها فراهم شود.
  • ضدعفونی کردن کفش : در نظر بگیرید که داخل کفش خود را با یک ضدعفونی کننده که حاوی یک ماده ضدعفونی کننده است ، مانند اتانول ، سمپاشی کنید. اگر کفش های شما کفی قابل جابجایی دارد ، آنها را بیرون بیاورید ، کمی اسپری کنید و سپس بگذارید به مدت 24 ساعت بیرون از کفش خشک شوند.

اگر پای شما هنوز مشکل بو دارد ، با پزشک در مورد تجویز داروهای تعریق پا مشورت کنید. در ادامه پیشنهاد می شود تا مقاله چگونه از بوی بد پا خلاص شویم ؟ را مطالعه کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز