انتخاب و روش استفاده شامپو ضد ریزش مو

انتخاب و روش استفاده شامپو ضد ریزش مو

در این مطلب میخوانید :

انتخاب و روش استفاده شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که برای انتخاب آن باید به خوبی راجع به آن تحقیق کنید. نباید بدون تحقیق و پرس و جو از شامپویی استفاده نمایید که مناسب پوست و موی شما نیست. نسل‌های جدید شامپو ضد ریزش مو، اساساً برای بیشتر انواع ریزش‌های مو طراحی شده‌اند که عموما در ترکیبات خود، از عصاره‌های گیاهی مختلف و یا مواد شیمیایی مفید نیز استفاده کرده‌اند.

روش استفاده از شامپوهای معمولی

چقدر شامپو استفاده کنیم؟

این بستگی به حجم موهای هر فردی دارد. مثلا آقایان که موی کوتاه تری دارند، حتی یک بار شامپو کردن هم برای شان کافی است اما خانم‌هایی که موهایشان بلند است معمولا با بار اول شامپو کردن، تنها آلودگی‌های سطحی از موهایشان پاک می‌شود و شاید لازم باشد که یک بار دیگر هم به موهای خود شامپو بزنند تا بتوانند احساس تمیز شدن موها را خوب درک کنند.

شامپو چند دقیقه روی موها بماند ؟

اصلا ضرورتی ندارد که شامپو روی مو باقی بماند. همان زمانی که برای شست وشوی موهایتان باماساژدادن شامپو روی آن صرف می‌کنید، کافی است و دیگر نمی‌خواهد شامپو را روی سرتان نگه دارید. اما نرم‌کننده‌ها باید مدت کمی روی مو بمانند و بعد آبکشی شوند. درمورد شامپوهای درمانی نیز لازم است شامپو به مدت 5-3 دقیقه برای اعمال اثر دارو روی سر باقی بماند و سپس آبکشی شود.

مشاهده محصولات شامپو ضد ریزش

مهم‌ترین نکات موثر در انتخاب شامپو ضد ریزش

با رعایت نکات زیر می‌توانید بهترین شامپو ضد ریزش را انتخاب کنید:

بررسی ترکیبات به‌کار رفته در ساخت شامپو 

مواد موثر موجود در شامپو ارتباط مستقیمی با میزان اثربخشی و سازگاری آن با مو دارند. هنگام انتخاب شامپو ضد ریزش دنبال ترکیبات زیر باشید:

  • کتوکونازول
  • بیوتین
  • سائوپالمتو
  • کافئین
  • ترکیبات رطوبت رسان

انتخاب و روش استفاده شامپو ضد ریزش مو

پیروی از اصول مربوط به نحوه‌ی مصرف شامپو

شامپو ضد ریزش نمی‌بایست مانند شامپو روزانه، هر روز استفاده شود؛ بهتر است این نوع شامپوها را دقیقا مطابق دستورالعمل درج شده روی بطری و به تعداد دفعات ذکر شده استفاده کنید. شامپوهای ضد ریزش حاوی ترکیبات قدرتمندی هستند که پوست را تحریک می‌کنند و استفاده‌ی روزمره از آن‌ها منجر به آسیب دیدن موها خواهد شد.

مشاهده محصولات مراقبت از مو

بو کردن شامپو موقع خرید

بوی شامپو از آنچه که تصور می‌کنید مهم‌تر است؛ درست است که عطر، تاثیری روی کارایی محصول ندارد، اما باعث می‌شود نسبت به استفاده از آن اشتیاق داشته باشید. رایحه‌ی شامپو تا مدت‌ها بعد از بیرون آمدن از حمام به مشام می‌رسد و مسلما روی روان تاثیر می گذارد.

دقت به کارایی و موارد مصرف شامپو

معمولا بیشتر افراد شامپو ضد ریزش را با هدف درمان ریزش مو و رویش مجدد تهیه می‌کنند. با این‌حال بسیاری از محصولات تاثیر ثانویه هم دارند. به عنوان مثال اگر علاوه بر ریزش مو، شوره هم دارید، به جای تهیه ی دو شامپوی جداگانه به دنبال یک محصول کاربردی باشید که هر دو کار را انجام دهد.

سخن آخر درباره شامپو ضد ریزش مو

شامپوی ضد ریزش یکی از اولین راه‌هایی است که برای محافظت از موها به ذهن هر کسی می‌رسد اما این همه ماجرا نیست، کنترل چربی موی سر، همین طور استفاده از مکمل‌های غذایی مانند فولیک اسید و زینک می‌تواند کمک شایانی به حفظ موها کند. البته در آخر باید بگوییم که الگوهای ریزش مو ارثی بوده و راه گزیری برا ی آن وجود ندارد البته با استفاده از شامپوهای ضد ریزش خوب، می‌توانید این روند را به تعویق ‌بیاندازید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز